Akke akke fiet fiet ...

16 augustus 2005

Mobiliteit

De laatste dagen heb ik op het werk een aantal publicaties en boeken rond de mobiliteitsproblematiek doorgenomen. Hoe langer ik ermee bezig ben, hoe complexer het lijkt. En anderzijds begrijp ik ook veel beter wat er in die publicaties gezegd wordt.

Ik heb vorige week een aantal vragen/stellingen/ideetjes uit die boeken op een papiertje geschreven, met de bedoeling om daar zelf eens verder over na te denken en eventueel mijn visie op die problemen neer te pennen.

Het moeilijkste aan de mobiliteitsproblematiek is, dat als je iets wilt oplossen, je dan radicaal met het huidige patroon of de huidige trend moet gaan breken. En daar is op dit ogenblik geen maatschappelijk draagvlak voor. Je kan vol goede bedoelingen zitten, maar als de bevolking, de handelaars, de politiekers, enz. niet achter je ideeën staan, dan kan je het vergeten en blijf je uiteindelijk gewoon maar wat aanmodderen.

In elk geval zijn er nog uitdagingen genoeg op dat vlak, zodat ik me niet snel zal vervelen op het werk.

Als afsluiter wil ik nog een spreukje quoteren, dat in München ergens op of in een tunnel zou hangen:

'Je staat niet in de file, je bént de file'.

Denk daar maar eens over na ... ;-)

1 Comments:

  • Zo had ik het nog niet bekeken.
    Ik veroorzaak doordeweeks geen file, ik heb de luxe om naar mijn werk te wandelen.

    By Anonymous Anoniem, at 16/8/05 21:14  

Een reactie posten

<< Home