Akke akke fiet fiet ...

31 december 2006

Stokje met rariteiten

Via Marc VC kreeg ik het volgende stokje door.

Ik zou hierbij 6 rariteiten van me moeten opsommen. "Slechts zes?" was mijn eerste reactie, maar het bleek toch nog moeilijker dan aanvankelijk gedacht.
Dit zijn ze dan:

1. Ik ben een liefhebber van folk en wereldmuziek. In zoverre je dat kan beschouwen als een rariteit natuurlijk. Mijn vriendin krijgt het er in elk geval van op haar zenuwen, dat is voor mij voldoende om het als een rariteit te bestempelen.
2. Als mensen die het goed met me menen een suggestie doen over zaken in mijn leven, reageer ik meestal in eerste instantie afwijzend of defensief. Terwijl die suggesties best wel interessant en behulpzaam kunnen zijn. Vraag me niet waarom ik zo negatief reageer. Misschien voelt het voor mij aan als bemoeienissen en heb ik dat liever niet.
3. Als tiener kon ik niet begrijpen dat meisjes op jongens vielen die ouder waren dan zijzelf. Nu val ik blijkbaar zelf op vrouwen die een beetje jonger zijn, mijn vriendin scheelt bijvoorbeeld 7 jaar met mij. Het is een rare wereld.
4. Ik voel me vaak ouder dan ik ben, maar ook vaak jonger. Zelden voel ik me de leeftijd die ik ben. Ik hoop dat dit op termijn niet leidt tot een identiteitscrisis.
5. Ik volg reeds 3 jaar een opleiding fotografie, maar ik bezit nog geen digitale camera. Ik ben ook niet meteen van plan om er eentje te kopen zolang ik alles nog analoog kan doen. Ik gebruik daarbij zelfs nog een oud toestel van mijn grootvader: een klapcamera met negatieven van 6x9 cm.
6. Over analoge zaken gesproken: ik leg ook regelmatig nog eens een lekkere ouderwetse LP op. Als ik de kans heb, koop ik af en toe ook nog eens een occasie-LP'tje. Dat gekraak kan zo lekker gezellig zijn op koude winteravonden.

Dit stokje zou ik in principe moeten doorgeven aan 3 andere personen, maar er zijn er al veel die het stokje reeds gehad hebben. Mocht er nog iemand zin hebben, dan mag je dit gerust als een uitnodiging beschouwen.

Labels: , ,

3 Comments:

  • Bedankt om het stokje over te nemen,
    beste wensen voor 2007

    By Blogger Marc VC, at 1/1/07 12:00  

  • Wauw: nog steeds analoog :-). Knap! Laat eens een staaltje zien als je wil!

    By Blogger Cherry Blossom Girl, at 4/1/07 20:22  

  • dat eerste zou ik nu niet als rariteit beschouwen, maar miss dat er anderen dat dan wel vinden...

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/07 10:43  

Een reactie posten

<< Home