Akke akke fiet fiet ...

19 oktober 2006

Belgacom

Na mijn perikelen bij Telenet (kabel die blijkbaar gesplit was van bij mijn buurman en dus niet rechtstreeks aantakte op straat), ziet het er nog niet meteen naar uit dat ik thuis zal kunnen bellen en surfen.

Ik heb nochtans de bevestiging van Belgacom dat mijn lijn geschikt zou moeten zijn voor ADSL, digitale TV en uiteraard ook telefoon. De lijn is gisteren geactiveerd en zou naar behoren moeten werken.
Hoe komt het dan dat ik geen kiestoon heb als ik de telefoon in steek? Dat ik op mijn modem geen xDSL-signaal krijg? Dat de telefoon niet rinkelt als ik met mijn gsm bel, terwijl ik 'm op de gsm wel hoor overgaan?
Een kwartier telefoneren met de helpdesk (waarvan je meer dan de helft van de tijd naar muziek zit te luisteren) aan 0,45 EUR per minuut ... dat loopt op. Resultaat: alles zou moeten werken, de lijn is geactiveerd, je aansluiting lijkt ok. Een kwartier tijd dus om te bevestigen wat ik al wist.

Ik heb de contactdoos even open gevezen en daar zit maar één paar kabels in: een rood en een wit draadje. Ik vrees dat dat onvoldoende is voor ADSL, maar dat zou wel moeten volstaan voor telefoon.
Ik probeer nu via een kennis te onderzoeken wat er mis is, maar ik ben bang dat ik toch een technieker zal moeten laten komen. Hoera, weer uitstel en weer extra kosten die niet voorzien zijn. Als het zo ver komt, zal mijn huisbaas ze mogen betalen, want ik ga geen kosten doen waar de volgende huurder van kan profiteren.

Ik hoop dat het in elk geval niet de richting uit gaat van knudde die zo'n mooi dagboekje heeft bijgehouden over zijn ADSL-ervaringen.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home