Akke akke fiet fiet ...

17 juni 2006

Nog wat typwerk

Het is weer een poosje geleden, maar er mag nog wel eens iets geschreven worden op deze blog.
De laatste tijd kom ik er blijkbaar niet meer zo goed toe om het hier bij te houden. Vaak zijn er dingen die ik nog wil meedelen en tegen dat ik thuis ben, ben ik weer vergeten wat het was.

Zo was er een zomerse zaterdag, waarop mijn vriendin en ik gaan helpen zijn in de toekomstige nieuwe woning van mijn vriendin en haar ouders. Een hele dag hebben we zitten werken: grond loskappen, muurtjes uit de bodem verwijderen, glas en andere archeologiewerken opgediept uit de ondergrond. Ik heb zelfs een drilboor vastgehad om de harde bouwwerken wat los te krijgen.
's Avonds zijn we dan gaan eten bij haar grootouders, in hetzelfde dorp. En na al dat gevaarlijk materiaal, snij ik met een eenvoudig mes in mijn vinger. De grootvader van mijn vriendin had ze net geslepen ...

Op het werk is er weinig nieuws: de plotter (grote printer voor plannen en dergelijke) heeft het laten afweten, een dag nadat de garantie vervallen was. De 3-jarige herstelservice die het werk bij aankoop mee aangekocht had, was blijkbaar niet geregistreerd. Dus de herstelling van die plotter heeft even op zich laten wachten. Afgelopen week hebben we dan toch een hersteller over de vloer gehad. Een sympathieke, maar drukke, Nederlandse Limburger. We twijfelden er eventjes aan of hij ADHD had, of aan de speed gezeten had. De tweede keer dat hij langs kwam was hij alvast wat rustiger, of we waren misschien al wat gewend aan zijn manier van doen. In elk geval, we kunnen de plannen weer uit de plotter laten rollen nu. En dat werd hoog tijd.

Op mijn appartementje is het nog altijd wachten op telefoon-, tv- en internetaansluiting. Mijn douche lekt: blijkbaar is onder de douchebak de afloop niet goed aangesloten. En ik moet dringend nog een brandverzekering afsluiten. Hoog tijd dus dat ik daar eens wat tijd voor vrij maak.

Eind augustus zou ik dan nog een beetje geld moeten terugtrekken van de belastingen. Ik wou me daar een nieuwe computer mee aanschaffen, want mijn huidig wrakje kan niet veel meer aan. We zullen nog wel zien of ik dat geld daar ook aan ga besteden. Er zijn misschien nog betere oplossingen: sparen bijvoorbeeld.

Ik denk dat dit grotendeels de samenvatting van de afgelopen weken is. Ik hoop de volgende update wat sneller te kunnen uitvoeren.

1 Comments:

  • Ik ken sinds deze week de last om thuis even geen internet te hebben, maar het geeft me ook wel weer een beetje rust. Nu kruip ik niet elke vrije minuut achter de computer en lees ik weer eens een boek.. En zo'n update vind ik dan trouwens ook wel weer leuk om te lezen!

    By Anonymous Anoniem, at 18/6/06 23:38  

Een reactie posten

<< Home