Akke akke fiet fiet ...

26 juni 2006

Stadsfietsen

Afgelopen woensdag (zie onderstaande post) werd in onze stad het stadsfietsenproject gelanceerd.
Daarbij zijn er op verschillende plaatsen in het centrum 50 rood-witte fietsbeugels geplaatst, met daarin 25 rood-witte fietsen. Die fietsen hangen vast met een winkelkarretjesslot. Voor één euro kan je de fiets losmaken en vrij gebruiken binnen het centrumgebied, zolang je 'm maar terugplaatst in een andere stalling.

Afgelopen zaterdag heb ik de stallingen eens gecontroleerd (degene die ik wist staan) en ik heb welgeteld 1 fiets gevonden die nog in een stalling stond, aan het station. Er stond ook nog een fiets op het stationsplein, aan een terrasje en twee fietsen achter het aangrenzende appartementsgebouw bij mij thuis. Die lagen daar aan de garages.

Vier fietsen dus, op 25. Waar de andere naartoe zijn: geen idee, maar niet waar ze horen te zijn. Ik denk dat ik hier op het werk dringend een vergadering moet beleggen met de schepen, de politie en de andere mensen die bij het project betrokken zijn. Als hier niet snel wordt opgetreden, is het project ten dode opgeschreven.

3 Comments:

  • Op zich is het natuurlijk wel een heel interessant project. Maar iedereen moet natuurlijk eerlijk zijn/blijven. Hopelijk komt het wel terecht!

    Prettige week & bloggroetjes,

    By Anonymous Anoniem, at 26/6/06 11:30  

  • Ik heb dit weekend net hetzelfde opgemerkt en mij net dezelfde bedenking gemaakt!

    By Anonymous Anoniem, at 26/6/06 17:33  

  • De mensen hebben jammer genoeg geen respect meer hebben. Het is anders wel een fantastisch initiatief.

    By Blogger Marc VC, at 11/7/06 14:17  

Een reactie posten

<< Home