Akke akke fiet fiet ...

11 oktober 2005

Flits

Vandaag wat les gekregen in het werken met meerdere studioflitsen in een fotostudio. Mijn oren tuiten er nog van. Dat lijkt op het eerste gezicht zo technisch, zo wiskundig, maar ik heb een vermoeden dat het zichzelf allemaal uitwijst als je het regelmatig doet.

Een hoofdflits, een invulflits en nog een flits om de achtergrond uit te lichten. Zonemeting, spotmeting, lichtmeten in schaduwpartijen en in lichtpartijen. Filmgevoeligheid van 5 stops, forceren van films zodanig dat je doortekening krijgt gedurende 7 stops ... En dan de 11 stops van Ansel Adams.
Voor degenen die dit Chinees vinden: troost je, het is voor mij niet veel duidelijker op dit ogenblik. Ik kan nog een beetje de rode draad volgen, maar daar houdt het ook wel bij op.

Verder ook nog een halve dag opleiding gehad rond het gemeentelijk mobiliteitsbeleid omtrent schoolomgevingen ... dus ik heb weer heel wat te verwerken vannacht.

Ik zal dan ook best maar mijn bedje opzoeken nu. Tot later!