Akke akke fiet fiet ...

17 februari 2006

Auto-niet-mobiel

Eergisteren ben ik naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt en om - wat ik als een olielek omschreef - te laten herstellen.

Dat olielek bleek uiteindelijk een lek in een darmpje die de diesel naar de motor transporteert. Die olie bleek dus uiteindelijk 'dure' brandstof te zijn.

Gisteren eindelijk weer met een veilig gevoel de baan op, tot ik 's avonds terug naar mijn vriendin wou rijden. De motor vertikte het om te starten. Dan heb ik na herhaalde startpogingen maar de pechverhelpingsdienst opgebeld. Die zag vrijwel meteen wat het probleem was: de dieselpomp deed het niet. Blijkbaar werkte het klepje niet meer dat de diesel van de motor afsluit en dat bij het starten omhoog moet gaan om diesel toe te laten. De motor kreeg dus geen brandstof. Wel handig als je je kosten voor de gelekte diesel terug wilt uitsparen ...

3 Comments:

  • maar minder handig om op je plaats van bestemming te geraken ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 17/2/06 16:32  

  • leve de fiets!

    By Anonymous Anoniem, at 19/2/06 11:53  

  • Dag, Robin! Inderdaad, een drukke planning. Ik wens je een fijne week!

    By Anonymous Anoniem, at 19/2/06 21:28  

Een reactie posten

<< Home