Akke akke fiet fiet ...

21 januari 2006

Afscheid

Vandaag afscheid genomen van een groottante van me (de zus van mijn grootmoeder). Ze was de drijvende kracht achter de jaarlijkse familiefeestjes aan die zijde, maar toen ze tien jaar geleden ziek geworden is, is dat weggevallen. Na een lange, slepende ziekte, heeft ze dan afgelopen week de geest gegeven.

Heel gek om na al die tijd die familieleden terug te zien. Hier en daar gingen ook stemmen op om terug wat vaker bij elkaar te komen. Het zou leuk zijn als dat ook zou gebeuren. Ik ben benieuwd wie er zich zal voor inspannen.

In elk geval, het was een aangename vrouw en we gaan haar allemaal heel hard missen.

4 Comments:

  • Heel herkenbaar dit. Een soort van familiereünie bij de begrafenis van een, reeds op jaren zijnd, familielid. Vage afspraken worden gemaakt waarbij de agenda's in de binnenzak blijven. Iemand zal de "kar moeten trekken" wil het nog eens tot een samenkomst onder vreugdevollere tijd komen.

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 00:37  

  • keep the good memories alife!

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 10:30  

  • Ja zulke familiefeestjes worden bij ons ook georganiseerd, maar ik ben er geen fan van. Meer als de helft van de mensen ken ik gewoon niet... en dan hebt ge soms momenten a la
    "ah dag g*ke,... gij weet niet wie ik ben eh"
    "eum jawel gij zijt tante jean"
    "grrr nee ik ben tante angele!"
    en dan zijn ze op hun tenen getrapt phuh

    By Anonymous Anoniem, at 26/1/06 08:47  

  • Sterkte, Robin. Ik ben benieuwd of jullie elkaar nu wat vaker gaan zien, het is een mooi streven, in ieder geval. Deze nare situatie brengt jullie wellicht dichter bij elkaar, en dat is erg mooi.

    By Blogger Girl, at 28/1/06 10:31  

Een reactie posten

<< Home