Akke akke fiet fiet ...

25 september 2006

Daar moet op gedronken worden, hi ha ho ...

Afgelopen zaterdag heeft mijn vriendin een feestje georganiseerd ter ere van mijn verjaardag de dag nadien. Mijn appartementje was goed gevuld met familieleden van haar en van mij.
De familie van mijn meisje verschoot toen de familie van mijn zijde begon te zingen. Daar zijn ze dat niet zo gewoon, bij ons is dat een traditie. Ook de vriend van mijn zus, een Portugees, kende de liedjes niet zo goed. Volgende week zaterdag is het het verjaardagsfeestje van mijn grootmoeder, dus hij wou wel wat oefenen tegen die datum.

Het eten was lekker, het samenzijn gezellig en daarbij werd menig glaasje alcohol geschonken, zonder daarin te overdrijven.
Toen mijn vader mijn grootouders en zus + vriend ging terugbrengen, was er een wodca-controle in Antwerpen.
Mijn vader werd aan de kant gezet en hij mocht een kwartiertje wachten voor hij moest blazen. Tijdens dat kwartiertje begon de vriend van mijn zus te zingen: "daar moet op gedronken worden, hi ha ho ...". Hilarisch vond ik dat, toen ik het verhaal zondag hoorde.
De alcoholtest was negatief trouwens, mijn vader mocht gewoon verder rijden.

3 Comments:

Een reactie posten

<< Home