Akke akke fiet fiet ...

26 januari 2007

Bijwijlen dweilen kan geen kwaad

Gisterenavond besloten mijn vriendin en ik om eens onderuit te zakken in de zetel en naar een filmpje te kijken op tv.

Erg gezellig en knus, tot aan het tweede reclameblok. Op dat ogenblik week de blik van mijn vriendin af naar de leefruimte, met een scherpe gil tot gevolg. In de leefruimte lag een plasje water: de tafel- en stoelpoten stonden in het nat, de boekenkast, mijn pc bijna, de dimmer van mijn sfeerverlichting ook bijna, de tochtstrip voor de deur ...
We zijn uit de zetel gesprongen en naar de badkamer gelopen waar de wasmachine stond te draaien. En ja hoor, de afvoerdarm was los geschoten. Gevolg: plassen in de twee slaapkamers, de badkamer onder water, de leefruimte dus en zelfs een deel van de gemeenschappelijke hal van het appartement. Al een geluk dat alles betegeld is en dat ik op het gelijkvloers woon.
We zijn dan uit alle macht het water beginnen opnemen. Ik denk dat we alles bij elkaar toch zo'n 50 liter bij elkaar hebben gekregen. De verwarming heeft afgelopen nacht ook wat warmer gestaan dan normaal om het resterende vocht te laten verdampen.
Met een beetje geluk heb ik er niet meer dan een paar natte voeten en een kraaknette living aan over gehouden. ;-)

4 Comments:

  • ach juk, dat zijn zo van die momenten. goed, er bestaan ergere dingen, maar geestig is anders...

    By Blogger gypsy, at 26/1/07 16:50  

  • En toch moet ik lachen, mag ik? ;-)

    Leuk beschreven, ik heb me jouw verhaal volledig kunnen voorstellen met dia's in mijn hoofd!

    't Is tijd om gasten uit te nodigen in zo'n zuiver nestje! ;-)

    By Blogger Cherry Blossom Girl, at 27/1/07 13:02  

  • volgende keer eerst eens vragen of de wasmachiene het huis te vuil vind, dan kan je kuisen voor dat hij beslist dat je dat moet doen :p

    By Anonymous Anoniem, at 29/1/07 12:05  

  • Zo is bij ons ooit in school de kraan een hele nacht open blijven staan in een klas. (en de stop stak erin) Gevolg: klas volledig onder water en in de klas eronder stroomde het water uit het plafond.... en dan te zeggen dat ons milieuthema dit jaar water is!

    By Anonymous Anoniem, at 29/1/07 16:08  

Een reactie posten

<< Home