Akke akke fiet fiet ...

26 oktober 2006

Ouderwets

Gisterenavond heb ik me nog eens voor de tv genesteld, naar aanleiding van de bekerwedstrijd KV Mechelen - Germinal Beerschot. Het was de eerte live-uitzending van een voetbalmatch van KV Mechelen op de openbare omroep in jaren.
Dit deed me wat denken aan mijn prille jeugdjaren, toen ik naar de Europese matchen van KV Mechelen keek, met de bekerwinst tegen Ajax in 1988 als absolute hoogtepunt.

De sfeer gisteren was in elk geval als vanouds. Er hing een echte cupsfeer. Op zo'n momenten heb ik spijt dat ik er niet zelf bij kon zijn.
Ik heb in elk geval een mooie wedstrijd gezien met een tweedeklasser die niet moest onderdoen voor een eersteklasser. Akkoord, ze hadden minder kansen, maar daar stond wel tegenover dat ze meer balbezit hadden en technisch toch wel sterk meevoetbalden. Het doelpunt in de verlenging was op basis van het enthousiasme en het stevig blok van de ploet niet onverdiend in mijn ogen.

Deze namiddag volgt de loting voor de volgende ronde. Ik ben eens benieuwd tegen wie ze hun bekercampagne mogen verder zetten. En hopelijk ben ik er dan nog eens in levende lijve bij.

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home