Akke akke fiet fiet ...

06 oktober 2006

Isolatie doorbroken?

Het wordt aftellen. Niet zozeer naar de verkiezingen overmorgen, die komen zo stilaan mijn oren uit, maar wel naar de activering en installatie van mijn telefoonlijn, internet en tv.

Op 18 oktober zou mijn telefoonlijn geactiveerd worden. Internet en televisie zal ik zelf installeren. Daarmee zal een einde komen aan mijn toch wel geïsoleerde leventje in mijn nieuwe woonplaats. Misschien wordt het dan ook wat aangenamer om alleen thuis te zitten. Dat is momenteel toch wel wat lastig. Ik verveel me vaak dood als ik op mijn appartementje zit.

Mijn donkere kamer staat nog vol met (lege) dozen. Dat verdwijnt wel van zodra de familie van mijn vriendin verhuist. Maar zo lang die dozen daar staan, kan ik mijn doka niet inrichten en thuis geen foto's ontwikkelen.
Ik kan wel een dvd-tje bekijken, wat cd's beluisteren en een boekje lezen, maar dat kan ook al gauw gaan vervelen. Een sociaal netwerk heb ik nog niet uitgebouwd hier en ik ben niet meteen een uitgaanstype.

Verder heb ik wel een (oude) computer, maar zonder internet begin je daar ook weinig meer mee tegenwoordig. Ik kijk uit naar die verbinding met het wereldwijde web, zodat ik mijn Linux-distributie (Ubuntu) verder kan verkennen. Ik moet nog codecs installeren zodat ik via Ubuntu een dvd-tje of een mp3-tje kan afspelen, ik wil nog diverse opensource programma's installeren en uittesten, enz. Het wordt eigenlijk dé grote test voor mij om te zien of Linux me nu echt ligt. Mijn algemeen aanvoelen tot nu toe is toch positief en het kriebelt zo hard om Ubuntu verder te verkennen.

Ik hou jullie op de hoogte.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home