Akke akke fiet fiet ...

02 oktober 2006

Foei!

Ergens vorige week kreeg ik via onze schepen een mailtje van een schooldirectrice. Dat mailtje was gericht aan een grootouder van één van de schoolgaande kinderen én aan onze burgemeester. De directie ijverde in het mailtje voor een tweede zone 30 aan de school, maar in tegenstelling tot de huidige zone 30 zou die aan een drukke en brede baan gelegd moeten worden.
Ik moet het antwoord nog door mijn diensthoofd en het college laten goedkeuren, maar de kans is bijzonder klein dat we op die vraag ingaan. We kunnen de veiligheid van de kinderen niet garanderen zonder bijkomende infrastructuurmaatregelen en daar is momenteel geen budget voor. Twee verkeersbordjes zullen de snelheid op die plaats niet verminderen.

In het mailtje dat ik van de directie heb ontvangen haalde ze uit naar het stadspersoneel met de volgende woorden:

"Foei! Dat stadspersoneel, ik wordt er misselijk van!"

Ik had de neiging om te antwoorden met "Foei! Onderwijzend personeel dat dt-fouten maakt, ik word er misselijk van!" Maar ik heb me toch maar een beetje ingehouden. Als je je door je emoties laat leiden, let je snel wat minder op je taal. In die context kan ik het wat relativeren. Maar het blijft slordig staan, zo'n dt-fout. Zeker als die fout komt van iemand die verantwoordelijk is voor de taalopvoeding van je kinderen.

5 Comments:

  • Absoluut begrijpbaar ... die dt-fout bedoel ik.
    Mij overkomt het zelden. Ik ben er allergisch aan, als goede juf zijnde hm,hm,hm ?!
    Toch is het mij op een blog ooit 1x overkomen en dat was inderdaad uit emotie. Ik heb zelfs achteraf nog een commentaar geschreven met de correctie van mijn dt-fout, maar ze staat er wel natuurlijk. Koude rillingen krijg ik ervan !

    By Blogger tantieris, at 2/10/06 22:56  

  • GRUWELIJK :D

    By Blogger Cherry Blossom Girl, at 3/10/06 01:35  

  • ik wordt daar niet ziek van van al die TD fauten! Ik maakt er geregeldt zelf, dus kan ik daar mee leeven.
    t blijft een aandachtspunt e!

    By Anonymous Anoniem, at 3/10/06 11:55  

  • foei inderdaad... trouwens als je zo'n mail verstuurt als een vorm van professionele communicatie dan vind ik die zin op zich ook al niet echt geslaagd...

    By Anonymous Anoniem, at 4/10/06 15:35  

  • Gelijk heb je

    By Blogger Cursief Huigje, at 6/10/06 10:00  

Een reactie posten

<< Home