Akke akke fiet fiet ...

06 september 2005

Huis met bemeubeld terras

Het is weer even geleden, maar ik ben er weer.
Afgelopen weekend ben ik bij mijn tante en haar vriendin gaan helpen. Daar zijn ze bezig met grote verbouwingen om het huisje aan te passen aan de handicap van de vriendin van mijn tante. Zij heeft vorig jaar in maart een verkeersongeval gehad en is gedeeltelijk verlamd.

Toen ik er zaterdag was, ben ik danig verschoten. De achtergevel bestaat niet meer, en ook binnenin is er vanalles weggebroken. Er stonden schoren om het dak te stutten, maar die zouden vandaag vervangen moeten zijn door "poutrels".

Ik wist dat er grote werken gepland waren, maar het is toch altijd vies als je het in werkelijkheid ziet. Ik heb een paar foto's genomen, in de hoop dat ik nog wat leuke plaatjes als herinnering cadeau kan doen na de verbouwingen. Maar het is echt wel bizar om iets zodanig te zien veranderen.

Een deel van de inboedel van hun huisje is mee naar hier verhuisd, als uitzet voor als ik eindelijk het huis uit geraak. Een sofa, een grote boekenkast en een gasfornuis staan hier nu buiten onder het afdak te wachten tot ik andere oorden opzoek. Een bureau volgt later deze week. Eerder al stond er een kast die ik via mijn grootvader zijn broer heb verkregen.

Hoe dan ook, het terras geraakt stilaan vol en het wordt nu echt wel tijd dat ik een appartementje of zo vind. Ik heb er wel vertrouwen in, alles komt wel op zijn pootjes terecht.