Akke akke fiet fiet ...

14 september 2005

Mechelen in vrouwenhanden

Vanaf zaterdag gaat de stad Mechelen over in vrouwenhanden. Een heel jaar vol culturele evenementen rond het thema de vrouw. Is er een mooier thema dan dat?

Ik ben benieuwd naar de concrete invulling van het project en mag zelf met het Instituut voor Kunstambachten mijn duit in het zakje doen. We mogen foto's maken van de verschillende evenementen.

We hebben het openingsweekend een beetje verdeeld onder de geïnteresseerden en ik neem zaterdag foto's voor mijn rekening van de verlichting aan de Dijle, ter hoogte van het Arsenaal (en waar dat nog zou nodig zijn) en van de vuurdoop (het openingsspektakel op de IJzerenleen).

Nadien staan er in de Minderbroederskerk nog optredens op het programma van Hormonia en Buscemi. Waar de meeste mensen voor Buscemi zouden kiezen, zou ik voor Hormonia willen gaan, een project waar Hugo Matthyssen weer heel wat inbreng in heeft. Kan gewoon niet slecht zijn, denk ik dan. Ik weet alleen niet of ik zo lang nog ga blijven en of er nog voldoende tickets beschikbaar zijn.

Een verslag volgt na dit weekend nog wel

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home