Akke akke fiet fiet ...

14 december 2005

Linspire 5.0


Het is me dan gisteren uiteindelijk toch gelukt om Linux aan de praat te krijgen op mijn oud pc-tje. Ik moest in de bios-settings gewoon mijn harde schijf, waar Linux op geïnstalleerd was, als derde opstartmogelijkheid aanduiden in plaats van als eerste of tweede bootmogelijkheid.

De eerste kennismaking is over het algemeen positief te noemen. Hij detecteert automatisch alle hardware, internetinstellingen en dergelijke meer vult hij ook spontaan in. Enkel mijn geluidskaart werkt bij deze korte kennismaking nog niet naar behoren. Hij herkent hem wel, maar het geluid klinkt te zacht, of bij het afspelen van een CD zelfs helemaal niet. Ik heb op het forum ontdekt dat er hier en daar nog problemen zijn bij gebruikers met een geluidskaart van Creative, en hoop daar ergens een oplossing te vinden binnenkort.

Verder had ik normaal vandaag de sleutel van mijn appartementje overhandigd moeten krijgen, maar dat is voorlopig uitgesteld tot morgen. De dame van het immokantoor was blijkbaar niet ingelicht door haar collega en wilde geen risico's nemen. Ik ben benieuwd. Mijn vriendin was speciaal naar mijn toekomstige woonplaats gekomen om het appartementje te kunnen aanschouwen, dat was dus zowel voor haar als voor mij een teleurstelling te horen dat die sleutel nog niet meegegeven kon worden.

Eén van de komende dagen vermoedelijk meer nieuws.

4 Comments:

  • Ik ben wel benieuwd wat het zal worden met Linux. Ik heb namelijk iets tegen Microsoft en als ik een alternatief kan gebruiken, dan zal ik dat zeker niet nalaten.

    By Blogger Kurtie, at 16/12/05 11:38  

  • Ziet er mooi uit! En je moet niet meer op "Start" klikken om te stoppen!!!

    By Anonymous Anoniem, at 16/12/05 15:40  

  • Aha, blijkbaar veel te lang niet meer komen lezen, want dat appartementje had ik nog niets van gehoord... :)

    By Anonymous Anoniem, at 16/12/05 17:19  

  • Naast Linspire, kan ik je ook Ubuntu aanraden...

    By Anonymous Anoniem, at 12/3/06 10:33  

Een reactie posten

<< Home