Akke akke fiet fiet ...

12 december 2005

Linux - Linspire

Gisteren heb ik een poging gewaagd om Windows van mijn computer te zwieren en te vervangen door - wat door sommigen omschreven wordt als de meest toegankelijke Linux-versie - Linspire.

De installatie zelf leek vlekkeloos te verlopen, tot ik mijn computer moest heropstarten. Sindsdien krijg ik de melding dat hij een bepaalde partitie niet vindt. Herhaalde pogingen om Linspire er opnieuw overheen te zetten hebben niets uitgehaald. Misschien moet ik later deze week eens proberen om mijn harde schijf te formatteren en ofwel opnieuw Linspire te installeren, ofwel toch maar terug te grijpen naar Windows. Waarschijnlijk is mijn beestje wat te oud geworden. En geld voor een nieuwe pc heb ik momenteel niet. Ik overweeg zelfs om in plaats van een pc te sparen voor een Mac. Die dingen bieden toch wel kwaliteit heb ik ondervonden.

Afwachten dus wat het worden zal. Hopen dat ik het spel terug aan de praat krijg, zodat ik die blog hier niet meer vanop het werk of van bij mijn vriendin moet updaten.